اتصال پوشه ها به  نوار وظیفه وافزودن Run به منوی Start


این ترفند ها  بسیار جالب و کاربردی و است و به کلیه کاربران  که از ویندوز 7 استفاده می کنند پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهند!





*1.اتصال پوشه ها به طور مستقیم و مستقل به نوار وظیفه در ویندوز 7
یکی از امکانات ویندوز 7، پشتیبانی از قابلیت سنجاق کردن پوشه‌ها و برنامه‌ها به نواروظیفه ویندوز (Taskbar) است. همان‌طور که می‌دانید، به‌طور پیشفرض با سنجاق کردن یک پوشه به این بخش، پوشه مورد نظر به‌طور مستقل به نوار وظیفه ویندوز سنجاق نخواهد شد و در فهرست دسترسی سریع اکسپلورر قرار می‌گیرد. در چنین حالتی برای دسترسی به محتوای پوشه ‌باید حتما به فهرست دسترسی سریع اکسپلورر مراجعه کنید! اگر دوست دارید برخلاف این حالت که به‌طور پیشفرض در ویندوز طراحی شده است، پوشه‌های خود را به‌صورت مستقیم به نواروظیفه ویندوز سنجاق کنید، 
برای این کار:
1ـ ابتدا به محل ذخیره‌سازی پوشه موردنظر در هارد‌دیسک بروید سپس کلید Shift را از روی صفحه‌کلید پایین نگه داشته و روی پوشه کلیک راست کنید.
2ـ از منوی کلیک راست، روی گزینه Copy as path کلیک کنید تا مسیر پوشه موردنظر روی هارد‌دیسک، در حافظه موقت ویندوز کپی شود.
3ـ به دسکتاپ ویندوز بروید و در بخشی خالی از آن کلیک راست کرده سپس گزینه New و در نهایت Shortcut را انتخاب کنید.
4- در کادر مربوط به مسیر میانبر موردنظر، عبارت زیر را وارد کنید: explorer folder location
توجه: به‌جای عبارت folder location باید مسیر کپی شده در مرحله 2 را وارد کنید. (برای انجام این کار می‌توانید از کلیدهای Ctrl+V کمک بگیرید.)
5ـ با کلیک روی گزینه Next و در نهایت اختصاص نام دلخواه به این میانبر، روی گزینه Finish کلیک کنید.
6- برای ایجاد تمایز میان آیکون این میانبر و برنامه اکسپلورر، روی آن کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.
7ـ در پنجره به‌نمایش درآمده Change Icon را برگزینید و پس از آن با کلیک روی دکمه Browse، آیکونی را به‌دلخواه خود به میانبرتان اختصاص دهید.
 
8ـ حالا میانبر ایجاد شده روی دسکتاپ را با ماوس بگیرید و آن را پس از کشیدن روی نوار وظیفه ویندوز رها کنید. مشاهده می‌کنید این میانبر که امکان دسترسی به پوشه دلخواه شما را فراهم می‌کند، به‌طور مستقیم و بدون نیاز به طی هیچ مرحله اضافه قابل دسترسی بوده و روی نواروظیفه ویندوز مستقر شده است!
**2.افزودن Run به منوی Start ویندوز ویستا و 7
در صورتی که از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‏کنید، حتماً می‏دانید که در صورت کلیک بر روی منوی Start، بر خلاف ویندوز XP اثری از Run نمی‏بنید. Run ابزاری است که در ویندوز XP امکان تایپ دستورات خاصی را برای دسترسی به قسمت‏های مختلف ویندوز برای ما مهیا می‏کند. در ویندوز ویستا و 7 نیز Run وجود دارد، تنها به طور پیش‏فرض در منوی Start وجود ندارد. با استفاده از این ترفند می‏توانید Run را در منوی Start ویندوز ویستا و 7 بازیابی کنید.
برای این کار:
ابتدا بر روی منوی Start راست کلیک کنید و Properties را انتخاب نمایید.
در پنجره باز شده به تب Start Menu بروید و بر روی دکمه Customize کلیک کنید.
سپس   در پنجره Customize Start Menu، گزینه Run Command را بیاید و تیک آن را بزنید.
اکنون کلیه پنجره‏های باز را OK کنید و بر روی منوی Start کلیک کنید تا Run را مشاهده کنید.
لازم به ذکر است شما می‏توانید از کلیدهای ترکیبی Win+R نیز برای دسترسی به Run استفاده کنید. همچنین نوار جستجوی موجود در منوی Start ویندوز ویستا و 7 نیز کارایی مشابه Run را دارد.